DET ER VORES FØDSELSDAG | Spar 15% når du køber over 100 kr - fratrækkes i kassen | GRATIS LEVERING VED KØB OVER 499 KR

Gratis levering over 499 kr
Garanteret CBD koncentration
Kvalitetsgaranti

Nyt fokus på dine mål –
Hvorfor de fleste nytårsforsætter mislykkes

For mange af os er december en måned med refleksion, tilbageblik på det forgangne år og ser fremad mod mulighederne i det kommende år.

Det nye år bringer håbet om en ny begyndelse med sig - det er en invitation til personlig forandring, en symbolsk mulighed for at tage vores liv op til fornyet overvejelse og starte på en frisk.

Nytårsforsæt sættes af millioner af mennesker verden over, og hver enkelt af dem lover at gøre op med dårlige vaner og opbygge bedre vaner. Men hvorfor mislykkes de fleste af disse løfter?

Her er fire almindelige årsager til dette:

1. Vi sætter urealistiske mål, som er for svære at nå.

Ved at sætte urealistiske mål sætter vi os selv op til at fejle. Hvis du er en person, der ikke bryder dig om motion, og hvis dit mål er at gå i fitnesscenteret hver dag kl. 6 om morgenen før arbejde, er det ret usandsynligt, at du vil kunne holde det ud i et helt år.

Du kan måske holde det i et par uger eller endda måneder, men det vil altid være en kamp at overholde en så rigid tidsplan på lang sigt, især hvis det ikke kommer naturligt.

Når du uundgåeligt går glip af en dag i fitnesscentret, kan det være meget let at blive nedtrykt og give op - og det kan udvikle sig til skyldfølelse, utilstrækkelighed eller lavt selvværd.

Nytårsforsæt 2022

2. Vores mål er for vage, så det er svært at vide, hvornår vi opfylder dem.

Mål som "dyrk mere motion" eller "spis mere frugt" kan være positive, men de indeholder ingen markører, der kan hjælpe dig med at følge dine fremskridt.

Hvis du sætter dig specifikke mål på kort, mellemlang og lang sigt, kan det hjælpe dig til at holde fokus og motivation i løbet af året.

Hvis du f.eks. siger, at du vil deltage i tre halvmaratonløb, et i marts, et i august og et i november, er der langt større sandsynlighed for, at det vil lykkes.

Nytårsforsæt 2.0 i 2022

3. Vores mål afspejler ikke, hvad vi faktisk ønsker.

Mange mennesker når ikke deres mål, fordi de ikke er engagerede i dem. Især i dag kan det være meget let at sætte sig mål på baggrund af andres forventninger eller handlinger.

Takket være de sociale medier er de mest almindelige nytårsforsætter dem, der er relateret til kost og motion. Selv om sådanne beslutninger på papiret er sunde, er de ikke nødvendigvis de rigtige beslutninger for alle.

Det er vigtigt at sætte sig mål, som er forankret i et ægte ønske om at ændre et område af dit liv til det bedre - uanset hvad andre mennesker måtte gøre.

2022's nytårsforsæt

4. Vi har formuleret vores mål i negative termer.

Mål, der er formuleret i et negativt sprog som "Jeg vil droppe chokolade" eller "Jeg vil skære ned på Uber-ture", kan være kontraproduktivt i det lange løb.

Lad os for eksempel sige, at jeg siger, at du ikke skal tænke på en lyserød elefant i det næste minut. Efterhånden som sekunderne går, bruger du mere og mere energi på ikke at tænke på en lyserød elefant, indtil presset bliver så stort, at du giver efter og tillader dig selv at tænke på den.

Hvis du formulerer dit forsæt i et positivt sprog, som f.eks. "Jeg vil gå eller cykle til arbejde X gange om måneden", får du noget at kanalisere din kreative energi ind i, og du får også en måde at følge dine fremskridt på.

Har du lavet et nytårsforsæt?

Nyt fokus på dine mål

Så hvordan kan vi opstille nytårsforsætter, der er mere tilbøjelige til at skabe varige forandringer? Her er fire måder at øge dine chancer for succes på:

  • Sæt dig realistiske mål. Lad være med at sætte vognen foran hesten; start i det små og arbejd dig opad.
  • Sæt dig specifikke mål. Fastlæg klart og tydeligt, hvad du vil gøre, hvordan du vil gøre det og hvornår.
  • Vælg de mål, der passer til dig. Vær ærlig over for dig selv om, hvad du ønsker at ændre.
  • Formuler din beslutning i et positivt sprog. I stedet for at forsøge at modstå en usund vane, kan du bruge al din energi på at opbygge en ny vane.

Det er vigtigt at anerkende, at det stadig er muligt at fejle. Selv hvis du har et realistisk forsæt, kan du måske komme til at fejle undervejs - men det er ingen grund til at give op. Følg disse fire tips, og dine chancer for succes vil stige betydeligt.

Så i det nye år, hvorfor ikke forpligte dig til at sætte dig nogle realistiske, specifikke og positive beslutninger, som afspejler det, du virkelig ønsker.

Teamet hos NATURECAN ønsker dig et GLÆDELIGT og SUNDT 2022!

Produkter til dit nytårsforsæt

CBD Begynder pakke fra Naturecan
CBD olie 2.5%
CBD Begynder pakke fra Naturecan
CBD olie 2.5%

CBD Begynder Pakke

Læs mere
CBD olie 15% (1500mg)
CBD olie 15% i 30 ml flaske
CBD olie 15% (1500mg)
CBD olie 15% i 30 ml flaske

CBD Olie 15%

Læs mere
CBD Whey Protein med vanilje smag
CBD Whey Protein med smagen mørk chokolade
CBD Whey Protein med vanilje smag
CBD Whey Protein med smagen mørk chokolade

CBD Whey Protein

Læs mere
Clear Whey Isolate - Bær smag
Clear Whey Isolate - Appelsin og Mango
Clear Whey Isolate - Tropical
Clear Whey Isolate - Bær smag
Clear Whey Isolate - Appelsin og Mango
Clear Whey Isolate - Tropical

Clear Whey Isolate

Læs mere